| Viimeinen karvalakki? | |
| 2011.10.16 | |
| 2011.11.17 |
Team: Timo, Jonna, Kilu, Eeva, Elina ja Ville
Startin aikaan ei tuullut juuri lainkaan. Ennusteen mukaan tuuli kuitenkin voimistuu ja kääntyy lounaaseen. Olin jo edellisenä iltana naputellut D radan plotteriin. Järjestäjät kuitenkin jostain syystä valitsivat radan C, jossa lounaistuulella ajetaan lähes pelkästään yhtä halssia jonossa.
Tähän kun lisää uusitun starttijärjestyksen, missä pienet luokat lähtevät ennen isoja, niin kisa oli pilalla.
Taktiikka oli pelkästään tähystää taaksepäin ja yrittää välttää isojen veneiden pääsyä tuulen puolelle. Kisan edetessä pienet tietenkin tekivät saman meille.
Jäimme sitten pitkäksi aikaa Herring Rougen ja Pärlanin väliin jumiin, oman luokkamme veneiden karatessa. Tämä ei ole kilpapurjehdusta! Näillä säännöille ei Valpuri ensi vuonna kilpaile tässä kisassa!
Eihän meillä toki ikävää ollut. Runttiporukka taas koossa, niin juttua kyllä riitti. Lopussa tuulikin parani ja päästiin ajamaan spinnulla hyvässä tuulessa maaliin.
Ilta jatkui saunomisella ja Blue Peterin tarjoamalla a´la carte illallisella kauden koko miehistölle. Ruoka maistui ja juoma riitti. Kiitos!